Språktabbar

Jag kunde inte låta bli att ta bild på detta:



Är det inte ganska humoristiskt så säg!
Jag stod för övrigt inne i butiken och höll paket i handen och jag såg vad som stod på utbrast jag: men det här är ju bara underbart! Och började garva för mig själv. Om jag fick en del konstiga blickar?; ja.

Andra språktabbar som skett:

Du är så stygg! (Stygg på norska betyder ful, så det blev lite fel)
Vi är ju lika yr båda två (detta sa en av jenterna till chefen och och översatt till norksa blir det vi är ju lite småkåta båda två... Otroligt roligt, men kanske inte för hon som råkade kläcka ur sig det) 

Kommentarer
Postat av: Alina

Hej Linn! Det ar Alina fran gamla Sando, rakade lasa att du ska till thailand igen. Jag ar dar nu, har varit har i 5 veckor, har 3 veckor kvar. Jag har ju last om din forra resa och da jag tankte ta dykcert pa Tao sa undrar jag om du kan tipsa om en bra dykfirma? Ta hand om dig tjejen! / Alina

2009-02-15 @ 14:05:35
Postat av: Anonym

Hey! Har du en blogg! =P

2009-02-16 @ 23:10:12
URL: http://jsellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0