Ibland blir jag bara sa trott

Ok, kl 7.15 tumlade vi ut fran guest houset i kk mot ferry terminal dar baten gick ifran kl 8. Halvt i somnen ocksa da det inte blev mkt somn kvallen innan. Vi hamnar ombord pa en lite farja som kor oss 3,5 h till Labuan.
Val iland har vi ett namn pa ett guesthouse, ett buss nr och en vag. Sa svart kan det inte vara att hitta dit tycker vi. Men vad fel vi hade...i stallet fixk vi lite bussightseen och blir totalt utstirrade(som vanligt da...).
Jaha, skit samma! Vi tar nasta pa listan da: ASV Backpacker, right across the road from the jet ferry. Ok, skitenkelt ju! Sa vi tar oss till ferry terminal och gar, och gar, och gar....Och jag kan saga att den INTE ligger pa andra sidan fargterminalen.... Vid det har laget ar vi i halvt upplosningstillstandf eftersom inget gar ratt och det ar sa tragiskt att det ska vara sa svart att ta sig nagonstans i detta land! 
Det slutar med att vi hittar ett jatteskabbigt inn som har ett rum ledigt och maste punga ut med en summa som skulle gett oss lyx i thailand...hm...malaysia borneo....inte som jag tankt mig...
Vi garvar at rummet for det ar inte sa mkt att gora at saken och bestammer oss for att vara sa lite som mojligt pa rummet. 
Nar vi gar runt i staden marker vi ocksa att vi ar de ENDA vita turisterna har, och finns det nagra andra turister gommer de sig val. Allt ar nastan stangt eftersom det ar den arliga Memorial Day for de som dog i WWII pa minneslunden de har pa norra toppen av on. Man tanker inte sa mkt pa det men borneo fick vara med om en hel del under de aren da Japan ockupperade dem och anvande dem, som baslager. 
Vi irrade runt lite och hittade en jattefin Botanisk tradgard, fick posa pa bild med 3 smatjejer(bild nr 4 eller 5 nu jag far vara med pa och 1:a for jakob) och fick sen gomma oss under en palm nar monsunregnet satte igang. Forgaves forsokte vi hitta dykoperatorer ocksa men allt var stangt.

Sa idag gick jag till turistbyran och fick vagledning till bade strand och dykoperatorer mm. Vi spatserade till dykoperatorerna bara for att se att det var stangt...det kanns faktiskt som om vi aldrig kommer att fa dyka. 
Tydligen ar det helgdag mandagen om en helgdag intraffar pa en sondag sa vi far hanga pa laset imorgon i stallet. Vi borjar mer och mer kanna for att bara satta oss pa ett flyg och dra harifran. Men vi har fortfarande lite hopp om sipadan och hoppas vi till slut kan fa boka en djungeltur ocksa. Men maste vi vanta 3 ve till blir det inget, da aker vi till KL och sen till Cambodia. 

Vi hittade stranden i alla fall och fick nagon timmes valbehovd lugn och ro da vi var de enda dar och ar ju inte tal om thailandstrander men det ar vatten i alla fall. Akte med en ganska kul minibuss som inte hade hallplatser: du bara staller dig vid vagen och vantar och nar du vill av knackar du i vaggen. 

Dagens mest oforskamda handelse: nar jag star i kassan i supermarketen kommer det fram en man och LUKTAR pa mig. Det finns verkligen inga granser har...snart slar det slint for mig och jag tycker nastan synd om den snubben som knuffar mig over gransen for han kommer inte overleva utbrottet...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Woooow...just nu känns det ganska bra att vara kvar i dö-Bjästa faktiskt. :p

2009-11-09 @ 13:05:38
Postat av: Calle

Hoppas att du fått utlopp för dina agresioner innan vi ses på Arlanda. Skämt åsido,-Jag hoppas verkligen att Ni snart får lite medgång.

Kram Calle

2009-11-09 @ 15:24:58
Postat av: Mamma Mu

Sniff, sniff lukta illa eller?

Puss från mamma

2009-11-09 @ 21:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0