hajjakt och shoppingfeber

Ok, av ren snålhet har jag inte vart på internet då det kostar skjortan på koh tao som har internetkartell! Så nu blir det uppdatering igen.
Tiden på koh tao försvan som alltid alldeles för fort.

På mitt frsta fundive så fick jag en asrolig britt som DM som hade hört att hajarna var tillbaka på chumpon pinnacle så vi drog dit på hajjakt. Inga hajar blev det men bluespotted stingrays, jellyfish, barracudas och hela company fanns på plats och vi gick ned till 28 m: helt underbart! Jag och en eng tjej fick dyka tillsammans då jakob var odykbar och hon var jttetrevlig. Vi simmade ut och snorklade också och blev omringade av massa parrotfish som mkt nyfkna.
Jag fick inte se några hajar på de andra dyken heller och hade gett upp då vi drog ut på båttur runt hela koh tao med hanna och koko och 4 andra pajsare på snorkeltur. På första stoppet shark bay(där vi alltid badar) simmade jag iväg en bit och hittade en angelfish som jag flöt och tittade på då jag såg en stor triggerfish simma omkring(känd för att vara aggressiva och jag hade inga fenor men är förtjust i mina tår) och började simma tillbaka mot båten medan jag höll ett öga pa den. Helt plötsligt har jag en haj framför mig! Triggerfish bakom, haj framför! Vad gör man? Slutade simma och bara flöt pa ytan och kikade på hajen. 1:a tanken var: shit vad coolt! 2:a tanken var: shit, vad stor den r! 3:e tanken var: ehe...hoppas den inte är hungrig... Men det var "bara" en reefshark och de är väldigt lugna och äter bara småfisk. Den brydde sig inte om mig och simmade lugnt under och förbi mig. Vaknade till liv igen och började simma assnabbt upp till båten, hoppade upp med snorkel på och mantrade: "jagsågenhajjagsågenhajjagsågenhaj" tills jag var säker på att alla hört det. Sen lugnade jag ned mig lite.
Så jag fick äntligen se min haj! =)

Annars så brände vi oss hela bunten rejält ,som vanligt(i alla fall när det gäller hanna och mig), och gick och ojjade oss och såg ut som polkagrisar. Efter 2 nätter med yoghurt som bodylotien var det bara hallonvarning på färgen.

Sen var det dags att säga hejdå till koh tao(men jag kommer tillbaka, det vet jag) och hoppa på nattbten till surrathani och vidare till Malaysia. Efter 29 h var vi äntligen framme i Kuala Lumpur och vi har nu lokaliserat oss hyffsat bra. Jag älskar den här staden! även fast de stirrar så mkt... Har fått vart med på ett till kort med en indisk fam som stirrat på mig ett tag i kassakön och till slut frågade om de fick ta kort. Visst,visst!
Det är som om vi har stämpel exotiskt djur på oss! Men jag blir inte så trackasserad när jakob är med så det är bra! Jag håller hororna borta från honom och han ser till att jag inte blir trackasserad. Perfekt!
Massa shopping har det blivit och mer blir det.

Idag åkte vi till Sunway lagoon pa vattenland och nöjespark. Kul med vattenkanor och svalka men det var lågsesong och nöjesparken var till mesta delen stängd och fr dåligt betyg.
Vi lyckades först gå av fel men kom till slut fram och när vi skulle hem hittade vi ingen busshållplats och fick gå 30 min innan vi fann en! Det är vår resa i ett nötskal....Ungefär som igår när vi skulle till petronas towers, var ute i god tid, kom dit men hittade inte billjettsalget! Irrade runt i 1 h och när vi fann det var det fullt! Jaha..skit samma tänkte vi och försökte hitta central park ist...men hittade inte det heller! Visade sig senare att det var rakt utanför petronas och att vi gått förbi det....! Hm..hittade det ju till sist i alla fall... Kikade inne i snobbgallerian som hadde svenska priser och shoppingdjvulen tog tag i mig och jag var glad jag lämnat kortet på rummet! Sjukt vad billigt det är...och att dom anser att det är dyrt här...och all man själv blir så snål...

Det var allt denna ggn!

Kommentarer
Postat av: Loonin

Hej Linn! Blir lagom avis på era trapatser runtom Asien!! Låter grymt härligt. Har du någon kontakt med Emma? Hon är också ute och reser runt ungefär samma ställen som dig... kram hej!

2009-10-24 @ 20:42:16
URL: http://monki.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0