Under ytan igen

Resan tog en helomvändning. Vi drar tillbaka till thailand och drar till Koh Tao kom vi fram till.
Så efter 3 dagar i galna bangkok satte vi oss på nattbussen och blev utsläpade från den av vår ettriga busschauff ör. Sov 4 h på ett golv innan båten till koh tao gick. Jag var så trött att jag inte ens spydde eller blev illamående!
Halvgroggiga och utan tidsuppfattning var vi så äntligen tillbaka på vår paradisö .
Lite mera hus men inte överdrivet mkt har hänt här sen sist(tack och lov!). älskar feelingen. Det är så avslappnat.

Jag har hållit allt hemligt från hanna också som sänt mer och mer desperata meddelanden till mig om varför jag inte hör av mig och när vi kommer. Vi såg ingen skymt av henne så tidigt så vi drog till stranden som de bommat för den vanliga vägen för vilket resulterade i att vi hoppade på klippor och vadade i vattnet för att ta oss dit. Jakob trillade i med väska och allt under många svordommar och jag fick bita tungan av mig för att inte skratta. Till slut hittade vi äntligen stranden och fick för första ggn på resan ligga på en vit strand(i princip folktom!) och sola. Vi inhandlade snorkel också så det blir mkt av det i framtiden.
Hittade Hanna på easy bar på hemvägen då hon satt och plockade loppor från easy(den trofasta hunden som eskoterar henne verallt). Trodde nästan att hon skulle sluta andas då hon skrattade så mkt och det var helt underbart att se henne igen. Tänk att vi båda är här nu igen! 1,5 år senar! Ock koko såklart var det kul att se! Han är alltid så glad!

Idag gjorde jag repetition course men en engelsk tjej och fick äntligen dyka igen! Varfr har jag låtit det gå så lång tid sen sist? Jag har vart en dum, snål idiot! Har lovat mig själv att aldrig låta det gå så här lång tid igen mellan dyken.
Det var inga som helst problem att komma igen dock, men jag märkte hur mkt jag saknat det. Tack och lov för bra minne! Ska ut imorgon bitti igen. Packning av utrustning 7.15 p morgonen! Och så blir det fest inne i siaree på kvällen med hannas irländska polare.

Koh Tao är underbart! Bara Jakob får ordning på sina tår så blir allt bra! Har man otur så har man, och han har mer otur en de flesta. Fast thai antibiotika fixar allt!

Kommentarer
Postat av: Mamma MU

Hej hopp



Same, same but different! Vad har hänt med koppens tår? Skönt att höra att allt är bra. Här oxå, lite kallt emellanåt med minusgrader på nätterna.......burrr, den lilla röda dunisen är inplockad från förrådet. Hälsa Hanna galenpanna :-)



Kram från mamma

2009-10-09 @ 22:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0