resefeber någon?

Okej, om 2 h går mitt tåg till arlanda och 20.40 lyfter vi. Det som är mest skrattretande tycker jag att hela den här resan till thailand tar kortare tid än mina resor från oslo-köpmanholmen. Hm...det är ju bra med infrastruktur...

Har vart i uppsala de sista dagarna och tagit sista vaccinationen och träffat gamla klasskompisar och släkt. Allt går mkt smidigare här nere. I dö-vik fick jag stå i kö 2 ve innan de ringde från vårdcentralen för vaccinering och så försökte de pracka på mig massa onödiga tabletter. Nej, tack, jag vill inte knapra malariatabletter i onödan och jag tänker inte dricka ducoral som inte ens har dokumenterad hjälpeffekt!

Det har varit underbart väder och jag har suttit vid ån och pratat med folk jag inte träffat på jättelänge och fått rapporter på vad som hänt här i sverige medans jag flackat runt. Jag märker vad dålig jag är på att hålla kontakten med folk, fast jag tycker om dem, för jag har noll koll på alla gamla klasskamrater. Som tur är är jag lite ifylld nu i alla fall och det verkar som att nu när jag drar iväg så drar halva gänget till norge. Hm. Dålig tajming.

Jag har även packat om ryggsäcken 8 gånger och den senaste veckan har jag sovit kanske...i snitt 3 h/natt. Förra helgen gick vi ut, sen så har jag packat, packat om, packat om igen, läst på UD:s hemsidor, funderat på framtiden, repiterat dykkurser osv hela nätterna och sömn har jag bara gett upp. Jag hamnar säkert i sömnkoma på flyget för jag är ju en sån där konstig människa som tycker att det är lugnande att flyga.

Shit,shit,shit snart drar jag!!!!!!!!! Allt som är glömt är glömt. Ingenting är planerat men det blir nog skitbra. Hanna; om du läser det här så har jag ingen aning om när vi kommer till kho tao, tidsplanering existerar just nu inte(känner du igen det kaske.....?!) Men när du minst anar det poppar vi upp!

Kommentarer
Postat av: Marte

Kjempegod tur Linn!

Håper du kommer med nokon livstegn her på bloggen, så vi kan følge litt med :)



Klem

2009-09-12 @ 15:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0